- Ukończyła studia magisterskie o kierunku teologia ogólna na Papieskim Uniwersytecie im. Jana Pawła II w Krakowie
- 4-letnie szkolenie psychoterapeutyczne w Ośrodku Szkoleń Systemowych w Krakowie rekomendowanym przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Obecnie w trakcie procesu przygotowującego do uzyskania certyfikatu PTP.
- 2-letni kurs w zakresie leczenia traumy rozwojowej metodą NARM™. Prowadzący: Michael Mokrus https://interp.pl/index.html
- Roczne Studium Logoterapii, o specjalizacji psychoterapia integralna: noo-psychoterapia (300 godzin dydaktycznych) https://towarzystwologoterapii.pl/
w tracie
- Dwumodułowego kursu zaawansowanego dla Praktyków NARM™ – Regulacja neuroafektywna przy pomocy dotyku. Prowadzący: Michael Mokrus https://michaelmokrus.de/
Specjalizuje się w terapii indywidualnej, par oraz rodzin. W swojej pracy wykorzystuje podejście systemowe, psychodynamiczne. Jest w ciągłym procesie rozwoju i kształcenia, swoją pracę poddaje regularnej superwizji.
Odbyła staż na oddziale psychiatrycznym w Wojewódzkim Szpitalu Psychiatrycznym w Złotoryi (270 godzin). Członek nadzwyczajny Towarzystwa Logoterapii i Noo – Psychosomatyki.
Od 2008 roku aktywnie uczestniczy w warsztatach, konferencjach, sesjach oraz rekolekcjach.
Prowadzi spotkania tematyczne dla zróżnicowanej grupy odbiorców (młodzież, dorośli, małżeństwa, pary, narzeczeni, seniorzy) z zakresu komunikacji, relacji, psychologii człowieka oraz duchowości. Od ponad 10 lat towarzyszy osobom dorosłym zmagającym się z trudnościami życia codziennego poprzez zaangażowanie w wolontariat.
Praktykę nabywała także poprzez współpracę z Fundacjami zajmującymi się osobami bezdomnymi, zagrożonymi ubóstwem czy wykluczeniem społecznym. Posiada duże doświadczenie w pracy z młodzieżą i osobami dorosłymi zdobyte jako stażysta i prowadząca różnotematyczne spotkania rozwojowe oraz warsztaty i wykłady.
Pasjonuje się człowiekiem, uwielbia czytać, a podróże są jej ciągle realizowanym marzeniem.
W Centrum prowadzi psychoterapię osób dorosłych, par, rodzin oraz warsztaty i wykłady.
Magister pedagogiki z przygotowaniem pedagogicznym, trener umiejętności psychospołecznych, psychoterapeuta poznawczo – behawioralny w trakcie certyfikacji PTTPB. Prowadzi psychoterapię dorosłych i par w nurcie poznawczo – behawioralnym i systemowym. Ukończyła liczne szkolenia psychoedukacyjne i psychoterapeutyczne – doskonalące i rozwojowe w akredytowanych ośrodkach szkoleniowych m.in. w zakresie: terapii systemowej, terapii koherencji, racjonalnej terapii zachowań (RTZ), psychoterapii traumy rozwojowej, choreoterapii, terapii poznawczej opartej na uważności (MBCT) , terapii schematu, terapii akceptacji i zaangażowania (ACT) , treningi MBSR i wiele innych. Odbyła kliniczny staż psychiatryczny na oddziale ogólnym psychiatrycznym w Wojewódzkim Szpitalu Psychiatrycznym w Złotoryi. Umiejętności w zakresie treningu psychologicznego zdobyła w Szkole Trenerów Instytutu Edukacji Społecznej oraz Szkole Trenerów „Sieć” Polskiego Towarzystwa Psychologicznego we Wrocławiu.
W Centrum prowadzi psychoterapię osób dorosłych, par, superwizję dla nauczycieli oraz grupy pomocowe, warsztaty i wykłady.
Studiowałam psychologię i pedagogikę opiekuńczą z terapią na Uniwersytecie Wrocławskim, a następnie szkoliłam się w Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej w Krakowie gdzie ukończyłam Terapię Poznawczo – Behawioralną Zaburzeń Dzieci i Młodzieży. Cały czas aktywnie uczestniczę w szkoleniach i kursach (m.in. Zarządzanie konfliktem i mediacje rówieśnicze, Terapia akceptacji i zaangażowania). Obecnie jako psychoterapeuta kształcę się w akredytowanej szkole Integralnej Psychoterapii Gestalt w Krakowie.
Moją największą pasją zawodową jest towarzyszenie ludziom młodym na ich drodze rozwoju. Pracuję głównie z młodzieżą i młodymi osobami dorosłymi. Prowadzę poradnictwo dla rodziców przeżywających trudności w kontaktach z dorastającymi dziećmi. Swoją pracę regularnie superwizuję.
Doświadczenie jako psycholog zdobywałam w Fundacjach pomagających ludziom młodym znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej, szkołach, MOW’ach. Prowadziłam warsztaty z zakresu rozwoju osobistego, psychoedukację dla rodziców. Przez 3 lata byłam kierownikiem świetlicy środowiskowej działającej na wrocławskim Nadodrzu. Organizowałam kolonie i wyjazdy dla dzieci i młodzieży zagrożonych wykluczeniem społecznym. Pracowałam również na oddziale psychiatrii młodzieżowej w szpitalu w Zaborze.
W Centrum prowadzi psychoterapię młodzieży, konsultacje rodzicielskie oraz warsztaty i wykłady.
Członek Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Uzależnień. Absolwent Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu, na wydziałach Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej ( specjalność: Public Relations) oraz Pedagogiki ( specjalność: pedagogika resocjalizacyjna). Ukończył również Szkołę Psychoterapii Uzależnień „CEDR”. Pracuje w nurcie behawioralno-poznawczym z elementami dialogu motywującego.
Pracę z osobami uzależnionymi rozpoczął w 1997 roku prowadząc Miejski Punkt Konsultacyjny, zajmujący się pomocą uzależnionym od alkoholu oraz ich bliskim. W roku 2000 współtworzył cykliczne wydarzenie o charakterze profilaktycznym, kierowane do osób uzależnionych od alkoholu oraz ich rodzin – „Wałbrzyski Rodzinny Weekend Trzeźwości”. Zawodowo związany z Zakładem Lecznictwa Odwykowego dla Osób Uzależnionych od Alkoholu w Czarnym Borze, gdzie pracuje na Całodobowym Oddziale Terapii Uzależnień. Współpracuje również z Klubem Abstynenta „Ariadna” w Lubinie, w którym prowadzi zajęcia rozwojowe dla osób uzależnionych od alkoholu na poziomie pogłębionym.
Wolny czas spędza ze swoja Rodziną. Jego pasją są górskie wędrówki, biegi i jazda na rowerze. Słucha polskiej muzyki rockowej, miłośnik polskiego filmu.
W Centrum prowadzi terapię uzależnień – indywidualnie, grupy terapeutyczne, konsultacje z rodzicami, warsztaty i wykłady.
Ukończył psychologię na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, a następnie 4-letnie szkolenie psychoterapeutyczne w Profesjonalnej Szkole Psychoterapii oraz Studium Terapii Uzależnień i Współuzależnienia w Warszawie.
Od wielu lat zajmuje się psychoterapią osób dorosłych z problemami osobistymi, zaburzeniami lękowymi, nastroju, osobowości, poradnictwem psychologicznym oraz wspomaganiem rozwoju osobistego. Pracuje indywidualnie i grupowo w nurcie integracyjnym – w swojej pracy korzysta z różnych nurtów teoretycznych.
Jest stałym współpracownikiem Centrum Pomocy Pedagogiczno-Pastoralnego Metanoia w Płocku. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.
W Centrum prowadzi terapię online osób dorosłych.
Ukończyła studia jednolite magisterskie na Uniwersytecie Wrocławskim. Następnie kształciła się w Krakowskiej Szkole Psychoterapii Psychoanalitycznej. Jest specjalistą wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka. Posiada bardzo bogate doświadczenie pracy z małym dzieckiem i jego rodziną. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie terapii i edukacji osób z autyzmem. Ukończyła studium psychologii sądowej. Jest wieloletnim normalizatorem metod diagnostycznych Pracowni Testów Psychologicznych. Posiada wieloletnie doświadczenie diagnostyczne. Obecnie kształci się w zakresie psychoterapii na Papieskim Wydziale Teologicznym we Wrocławiu.
Specjalizuje się w pracy z dziećmi, z niepełnosprawnościami i ich rodzinami. Pracuje z dziećmi trudnościami adaptacyjnymi, wycofanymi, z niską samooceną, nadpobudliwymi, z problemami w zachowaniu.
Udziela pomocy osobom dorosłym znajdującym się w kryzysie, nie radzącymi sobie ze stresem. Wspiera proces rozwoju osób, które pragną poznać siebie.
W Centrum prowadzi diagnostykę dzieci, terapię dzieci oraz osób dorosłych, konsultacje z rodzicami.
mgr Magdalena Howzan – Ptaszkowska, dietetyk kliniczny i bariatryczny, licencjonowany pedagog rodzinny, specjalista terapii pedagogicznej.
Absolwentka Akademii Dietetyki w Łodzi, Wyższej Szkoły Humanistycznej
w Lesznie oraz Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu.
W pracy zawodowej zajmuje się żywieniem klinicznym, prowadząc dietoterapię dorosłych i dzieci. Członek Polskiego Towarzystwa Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu, Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej, Stowarzyszenia Pacjentów Bariatrycznych CHLO, Polskiego Towarzystwa Wspierania Osób z Nieswoistymi Zapaleniami Jelita
„J-elita”. Propagatorka i edukator zdrowego stylu życia, stale podnosząca swoje kwalifikacje zawodowe, doskonalące warsztat pracy. Dietetyk bariatryczny
w Poradni Chirurgicznej oraz w Szpitalu Regionalnego Centrum Zdrowia
w Lubinie. Współpracuje z lekarzami różnych specjalności oraz psychologami
i specjalistami z zakresu psychoterapii, a jej szczególnym obszarem działalności jest prowadzenie pacjentów poddawanych chirurgicznemu leczeniu otyłości. Posiada doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi, o szczególnych potrzebach żywieniowych.
Prowadzi skuteczną dietoterapię w:
– chirurgicznym leczeniu otyłości w zakresie przygotowania przed
i pooperacyjnego,
– chorobach tarczycy i chorobach autoimmunologicznych,
– chorobach metabolicznych i cukrzycy,
– chorobach przewodu pokarmowego,
– celiakii i zespole złego wchłaniania,
– chorobach onkologicznych,
– specyficznych potrzebach i zaburzeniach jedzenia u osób niepełnosprawnych
i ze spectrum autyzmu.
– zaburzeniach odżywiania: bulimii i anoreksji,
Absolwentka Edukacji Artystycznej w Zakresie Sztuk Plastycznych ukończonej na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego – dyplom z malarstwa.
Od wielu lat prowadzi warsztaty i zajęcia plastyczne dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Prowadziła również pracownię plastyczną dla niepełnosprawnej młodzieży w Warsztatach Terapii Zajęciowej.
Specjalizuje się w rysunku portretowym oraz w sztalugowym malarstwie olejnym.
W CFR prowadzi zajęcia z rysunku i malarstwa dla dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych.
Terapeuta, pedagog specjalny
Jest absolwentką Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada dyplom doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Ukończyła Studia Podyplomowe z zakresu „Pedagogiki korekcyjnej z integracją sensoryczną”, „Edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu”, „Terapii rodzin”, „Doradztwa zawodowego”.
W swojej dotychczasowej karierze zawodowej jest mocno związana z osobami niepełnosprawnymi oraz osobami posiadającymi różnorakie dysfunkcje. Jej wcześniejsze wykształcenie medyczne (położnictwo), pozwala na holistyczne spojrzenie na osobę dziecka. Ponadto Jest nauczycielem dyplomowanym z 30-letnim stażem dydaktycznym. Z powyższą sferą związane są jej publikacje. Za swoją działalność na terenie województwa dolnośląskiego – została odznaczona odznaką „Przyjaciela dziecka” przez Towarzystwo Przyjaciół Dzieci w Legnicy.
W Centrum prowadzi PrzedPrzedszkole, terapię pedagogiczną, konsultację rodzicielskie, terapię SI, trening umiejętności wychowawczych, doradztwo zawodowe, gimnastyka umysłu dla seniorów.
Terapeuta Biofeedback, oligofrenopedagog, nauczyciel, pedagog.
Magister pedagogiki, oligofrenopedagog, terapeuta Biofeedback, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz gimnastyki korekcyjnej. Aktualnie terapeuta Biofeedback, w trakcie kolejnych studiów podyplomowych na kierunkach – plastyka, technika. Obecnie zajmuję się terapią dzieci w spektrum autyzmu oraz pomaga ich rodzicom w troskach dnia codziennego. Swoją wiedzę wzbogacała pracując w dwóch przedszkolach miejskich w Lubinie. Odbyła liczne szkolenia: terapia SI, EEG Biofeedback oraz I stopień Handle w Centrum Rozwoju Relacji ,,Droga” prowadzonym przez Marię Dąbrowską – Jędral.
Terapia Biofeedback to nieinwazyjna, bezbolesna technika treningu mózgu, która pozwala nauczyć się reakcji własnego mózgu, a dzięki temu tak zmodyfikować jego pracę, aby funkcjonował efektywnie. Terapia/trening zwiększa możliwości intelektualne i usprawnia procesy poznawcze, poprawia efektywność pracy, ułatwia uzyskanie równowagi psychicznej i wyciszenia, poprawia samopoczucie, zwiększa odporność na stres, wpływa pozytywnie na ogólne funkcjonowanie człowieka.
Polecana jest dla:
- osób zdrowych celem polepszenia ich funkcjonowania i samopoczucia, uzyskiwania lepszych efektów pracy i umiejętności relaksacji
- dla dzieci i młodzieży z dysfunkcjami w pracy mózgu w postaci np.: nadpobudliwości psychoruchowej/ADHD,ADD/, dysleksji, dysgrafii, dyskalkulii, zaburzeń uwagi i pamięci, stanów nerwicowych, zaburzeń psychosomatycznych, niskiej odporności na stres, depresji, zaburzeń snu, problemów logopedycznych, tików, zespołu Tourette`a.
Osoba trenująca ma podłączone do powierzchni głowy /za pomocą pasty klejącej/ jedną lub więcej elektrod przekazujących sygnały z mózgu do monitora terapeuty, gdzie widoczne są w postaci poszczególnych pasm fal mózgowych. Na swoim monitorze trenujący widzi te sygnały w postaci wideogry. Zależy od złożoności problemu i wieku pacjenta. Terapia krótkoterminowa obejmuje zwykle 10-20 sesji, możemy wtedy zaobserwować zmiany w zachowaniu np. poprawę uwagi, zmniejszenie impulsywności.
W bardziej złożonych problemach np. ADHD będzie to ok. 40-60 sesji. Inne schorzenia wymagają jeszcze dłuższego czasu terapii. Dzieci uczestniczą w treningu raz w tygodniu przez 45 min.
W Centrum prowadzi: terapię Biofeedback, konsultacje indywidualne dla rodziców dzieci w spektrum autyzmu (wtorki i środy)
Logopeda, neurologopeda, pedagog, nauczyciel dyplomowany, filolog, tłumacz przysięgły. Studiowała na Uniwersytecie Gdańskim oraz Uniwersytecie Wrocławskim.
Ukończyła kilka kierunków studiów podyplomowych, wiele profesjonalnych kursów, szkoleń i warsztatów, podwyższających kompetencje i wiedzę z zakresu wykonywanej pracy.
Dąży do ciągłego doskonalenia zawodowego. Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje.
Specjalizuje się w:
- indywidualnej terapii zaburzeń mowy osób dorosłych i dzieci;
- Posiada doświadczenie w pracy z młodzieżą;
Od ponad 20lat prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną i neurologopedyczną z dorosłymi, seniorami i dziećmi: z mutyzmem wybiórczym, afazją, chorobami otępiennymi, niepłynnością mowy w tym jąkaniem i dyslalią;
Odbywała staże w szpitalu na oddziale neurologicznym we Wrocławiu i w Legnicy.
Pracuje w placówkach oświatowych, przychodni zdrowia, fundacjach wspierających osoby z niepełnosprawnościami. Aby zwiększyć skuteczność terapii współpracuje z lekarzami, fizjoterapeutami i stomatologami.
Była inicjatorką i założycielką Stowarzyszenia działającego na rzecz niepełnosprawnych (dorosłych i dzieci). Organizuje różnorodne formy pomocy na Ich rzecz. Wolontariuszka licznych akcji kresowych.
Jestem absolwentką studiów magisterskich ukończonych w 2017r. w Wyższej Szkole Fizjoterapii we Wrocławiu.
W terapii z pacjentem wykorzystuję nowoczesne techniki terapeutyczne oraz zdobyte doświadczenie zawodowe, nabyte w placówkach służby zdrowia i fundacjach wspomagających osoby niepełnosprawne.
Stale podnoszę swoje kwalifikacje, poprzez specjalistyczne kursy zawodowe. W pracy dużą wagę przykładam do kontaktu z pacjentem, by wejść z nim w bliską przestrzeń, co znacznie ułatwia spojrzenie globalne na pacjenta i problem, z którym przychodzi.
Pracuję z pacjentami:
- ortopedycznymi – po operacjach, urazach, kontuzjach lub z objawami związanym z przeciążeniem narządu ruchu;
- cierpiącymi na zaburzenia skroniowo-żuchwowe;
- Dziećmi z nieprawidłowym zgryzem, nieprawidłowym ukształtowaniem podniebienia, w trakcie leczenia ortodontycznego jak i po zakończonym leczeniu.
- Dorosłymi borykającymi się z dolegliwościami:
– napięciowego bólu głowy, migreny,
– bruksizmem,
– ograniczeniem ruchomości otwarcia lub zamykania jamy ustnej,
– trzaskami stawowymi
– porażenia nerwu trójdzielnego twarzy
Planuję i wykonuję terapię indywidualną pacjenta z wykorzystaniem:
- terapii manualnej,
- terapii tkanek miękkich,
- terapii powięziowej
- terapii PNF
- terapii stawów skroniowo-żuchwowych
Karolina Chorążewska – psycholog, logopeda, oligofrenopedagog, teolog
Magister psychologii z przygotowaniem pedagogicznym, logopeda, oligofrenopedagog, teolog.
Ukończyłam studia psychologiczne na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu, które od dawna były moim marzeniem. W trakcie studiów odbyłam praktyki w Centrum Leczenia Dzieci i Młodzieży w Zaborze gdzie pogłębiłam wiedzę praktyczną przy pracującym tam zespole specjalistów. Jestem długoletnim nauczycielem, teologiem, oligofrenopedagogiem i logopedą. Chętnie i z dużym zaangażowaniem zdobywa nową wiedzę.
Obecnie jako psycholog odbywam akredytowane szkolenie z psychoterapii poznawczo – behawioralnej dzieci i młodzieży.
Do tej pory pracowałam głównie z dziećmi, młodzieżą oraz ich rodzinami. Swoje doświadczenie zdobywałam szczególnie w środowiskach osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, biedy materialnej jak i moralnej. Pracowałam w szkołach jako nauczyciel, logopeda oraz prowadziłam zajęcia rewalidacyjne. W każdym z tych miejsc prowadziłam zajęcia dodatkowe mające na celu pracę z dziećmi najbardziej potrzebującymi dodatkowego wsparcia i troski, biorąc pod uwagę głównie ich stan psychiczny. Pracowałam jako kurator społeczny towarzysząc ludziom młodym i ich rodzinom w różnych ciężkich doświadczeniach ich życia. Praca z dziećmi i młodzieżą, oraz towarzyszenie im w trudnościach i sukcesach, to moja wielka radość, którą traktuję jako nieustanną przygodę życia.
Aleksandra Aszkiełowicz – Psychoterapeuta systemowy w trakcie procesu certyfikacji, terapeuta w nurcie NEST (program terapeutyczny dla osób z doświadczeniem zaniedbania i przemocy oraz strat prokreacyjnych). Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z małżeństwami i rodzinami.
Wojewódzki koordynator i szkoleniowiec w ramach projektu Narodowego Funduszu Zdrowia „Wspieranie szkół i placówek oświatowych w zakresie interwencji kryzysowej” z zakresu zapobiegania depresji, samobójstwom i innym zachowaniom autodestrukcyjnym. Inicjatorka i koordynatorka Punktu Poradnictwa Rodzinnego w Brzegu oraz Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego dla osób używających ryzykownie, szkodliwie, uzależnionych i współuzależnionych od narkotyków i innych substancji psychoaktywnych oraz dla członków ich rodzin na terenie Gminy Brzeg.
Doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, magister teologii, absolwentka podyplomowych studiów z nauk o rodzinie. Nauczyciel akademicki w Wyższej Szkole Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu, w której pełni również funkcję prorektora. Stażystka na Uniwersytecie w Helsinkach. Od 15 lat współpracuje z Uniwersytetem Wrocławskim oraz Papieskim Wydziałem Teologicznym we Wrocławiu prowadząc zajęcia dydaktyczne z zakresu poradnictwa małżeńskiego, rodzinnego, wychowawczego, seksuologii z elementami edukacji seksualnej.
W Centrum prowadzi terapię par oraz warsztaty i wykłady.